Trasy pochodu a cyklotras 2022:

Kočárková 4 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> Hradišťko -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání na jih -> vlastní značení -> sestup k bývalému kravínu -> vlastní značení -> hlavní silnice u hřbitova -> vlastní značení -> do Ostroměře po chodníku okolo benzínové pumpy, dále ke kapli Nejsvětější trojice -> vlastní značení -> cíl - základní škola

7 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> Hradišťko -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání po široké cestě až k napojení na červené značení, odbočit vpravo -> červená -> klesání lesem k bývalému táboru na Libíně -> červená -> přes železniční trať, dále KONTROLA až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> zpět k železničnímu přejezdu, okolo Machova mlýna -> zelená -> odbočit vpravo a za stálého stoupání na hřeben nad Ostroměří -> zelená -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> napojení zeleného značení na modré značení -> modrá -> Hradišťko -> modrá -> cíl - základní škola

Zpět na předchozí stránku

12 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání po široké cestě až k napojení na červené značení, odbočit vpravo -> červená -> klesání lesem k bývalému táboru na Libíně -> červená -> přes železniční trať, dále KONTROLA až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> červená zelená -> osada Libín -> červená zelená -> rozcestí nad Libínem -> červená -> odbočit vpravo, křižovatka na kraji lesa, odbočit vlevo -> červená -> asfaltová cesta, následně odbočit vpravo-> červená -> stálé stoupání po lesní cestě na hřeben Hořického chlumu -> červená -> rozcestí nad Chloumkami -> žlutá -> obec Chloumky - náves, hřiště, rybník -> žlutá -> klesání po asfaltové silnici podél lesa a ovocného sadu až do Holovous -> žlutá -> obec Holovousy - náves s rybníkem, u obecního úřadu lípa zasazena dne 16. 4. 2014 prezidentem republiky -> žlutá -> Mariánský sloup a napojení na Holovousovu naučnou stezku a rovně k hlavní silnici -> žlutá -> hostinec U Krejčů, zabočit vpravo -> žlutá -> prašná cesta, Boží muka a 3 smírčí kříže na okraji obce Holovousy -> žlutá -> cesta mezi poli lemovaná jabloněmi (odrůda Holovouský malináč) -> žlutá -> POZOR - železniční přejezd!, osada Hlásek - bývalé lázně -> vlastní značení -> zabočit vpravo, přejít přes lávku přes tok řeky Javorky -> vlastní značení -> cesta přes vlevo přes louku, výstup na hlavní silnici Šárovcova Lhota - Ostroměř -> vlastní značení -> vlevo a při hlavní silnici k tvrzi na Hradišťku -> modrá -> napojení na modré značení -> modrá -> cíl - základní škola

20 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů, rozcestí Hradišťko -> zelená -> pozvolné klesání lesní cestou, poté asfaltová silnice -> zelená -> Machův Mlýn -> zelená -> ze silnice odbočit vpravo okolo bývalého letního tábora a koupaliště -> zelená červená -> přes železniční trať, dále KONTROLA až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> červená zelená -> osada Libín -> červená zelená -> rozcestí nad Libínem -> červená -> odbočit vpravo, křižovatka na kraji lesa, odbočit vlevo -> červená -> asfaltová cesta, následně odbočit vpravo-> červená -> stálé stoupání po lesní cestě na hřeben Hořického chlumu -> červená -> rozcestí nad Chloumkami -> červená -> hřbet Hořického chlumu, cesta lesem a volnou krajinou -> červená -> rozcestí Rozsívačova skála -> červená -> směr rozhledna Hořický chlum -> červená žlutá -> telekomukační rozhledna Hořický chlum (kontrola, vstupné zdarma) -> červená -> rozcestí Rozsívačova skála -> červená -> cesta po hřebenu Hořického chlumu zpět, směrem na západ -> červená -> rozcestí nad Chloumkami (červená a žluté), odbočit vlevo -> žlutá -> obec Chloumky - náves, hřiště, rybník -> žlutá -> klesání po asfaltové silnici podél lesa a ovocného sadu až do Holovous -> žlutá -> obec Holovousy - náves s rybníkem, u obecního úřadu lípa zasazena dne 16. 4. 2014 prezidentem republiky -> žlutá -> Mariánský sloup a napojení na Holovousovu naučnou stezku a rovně k hlavní silnici -> žlutá -> hostinec U Krejčů, zabočit vpravo -> žlutá -> prašná cesta, Boží muka a 3 smírčí kříže na okraji obce Holovousy -> žlutá -> cesta mezi poli lemovaná jabloněmi (odrůda Holovouský malináč) -> žlutá -> POZOR - železniční přejezd!, osada Hlásek - bývalé lázně -> vlastní značení -> zabočit vpravo, přejít přes lávku přes tok řeky Javorky -> vlastní značení -> cesta přes vlevo přes louku, výstup na hlavní silnici Šárovcova Lhota - Ostroměř -> vlastní značení -> vlevo a při hlavní silnici k tvrzi na Hradišťku -> modrá -> napojení na modré značení -> modrá -> cíl - základní škola

Zpět na předchozí stránku

30 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů, rozcestí Hradišťko -> zelená -> pozvolné klesání lesní cestou, poté asfaltová silnice -> zelená -> Machův Mlýn -> zelená -> ze silnice odbočit vpravo okolo bývalého letního tábora a koupaliště -> zelená červená -> přes železniční trať až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> červená zelená -> osada Libín -> červená zelená -> rozcestí nad Libínem -> zelená -> odbočit vlevo, klesání po asfaltové silnici -> zelená -> po asfaltové silnici podél lesa, okolo železničního přejezdu -> zelená -> do Šárovcovy Lhoty -> zelená -> centrum obce, hlavní křižovatka -> zelená -> železniční přejezd, bývalá cihelna -> zelená -> polní cesta, podél lesa, polní cesta -> zelená -> železniční přejezd, odbočit vlevo -> zelená -> začátek města Lázně Bělohrad (Dolní Nová Ves) -> zelená -> lipová alej, kostel Všech svatých -> zelená -> dolní část náměstí, křižovatka turistických tras, odbočit vpravo -> modrá žlutá -> po ulici Lázeňská k lázeňským domům -> modrá žlutá -> Bažantnice (lázeňský park a les), Naučná stezka po stopách K. V. Raise -> modrá žlutá -> Naučná stezka po stopách K. V. Raise, rozcestí Pod Byšičkami -> žlutá -> kostel sv. Petra a Pavla na Byšičkách -> žlutá -> křížová cesta na Byšičkách -> žlutá -> asfaltová cesta -> žlutá -> osada Černín -> žlutá -> stoupání na ubočí Hořického chlumu -> žlutá -> cesta lesem, prudší stoupání -> žlutá -> rozcestí Rozsívačova skála, směr rozhledna Hořický chlum -> červená žlutá -> telekomukační rozhledna Hořický chlum (kontrola, vstupné zdarma) -> červená -> zpět na rozcestí Rozsívačova skála -> červená -> cesta po hřebenu Hořického chlumu směrem na západ -> červená -> rozcestí nad Chloumkami (červená a žluté), odbočit vlevo -> žlutá -> obec Chloumky - náves, hřiště, rybník -> žlutá -> klesání po asfaltové silnici podél lesa a ovocného sadu až do Holovous -> žlutá -> obec Holovousy - náves s rybníkem, u obecního úřadu lípa zasazena dne 16. 4. 2014 prezidentem republiky -> žlutá -> Mariánský sloup a napojení na Holovousovu naučnou stezku a rovně k hlavní silnici -> žlutá -> hostinec U Krejčů, zabočit vpravo -> žlutá -> prašná cesta, Boží muka a 3 smírčí kříže na okraji obce Holovousy -> žlutá -> cesta mezi poli lemovaná jabloněmi (odrůda Holovouský malináč) -> žlutá -> POZOR - železniční přejezd!, osada Hlásek - bývalé lázně -> vlastní značení -> zabočit vpravo, přejít přes lávku přes tok řeky Javorky -> vlastní značení -> cesta přes vlevo přes louku, výstup na hlavní silnici Šárovcova Lhota - Ostroměř -> vlastní značení -> vlevo a při hlavní silnici k tvrzi na Hradišťku -> modrá -> napojení na modré značení -> modrá -> cíl - základní škola

cyklotrasa 25 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> směr Domoslavice -> Sylvárův Újezd -> Lískovice -> Šaplava -> Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří se zvonicí -> Ohnišťany -> Staré Smrkovice -> Nevratice -> Chomutice -> Obora -> cíl základní škola v Ostroměři

cyklotrasa 35 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> směr Domoslavice -> Sylvárův Újezd -> Lískovice -> Šaplava -> Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří se zvonicí -> Smidary -> Vysoké Veselí -> Veselská Lhota -> Stříbrnice -> Třtěnice -> Chomutice -> Obora -> cíl základní škola v Ostroměři

cyklotrasa 50 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> směr Domoslavice -> Sylvárův Újezd -> Lískovice -> Šaplava -> Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří se zvonicí -> Smidary -> Vysoké Veselí -> Volanice -> Češov -> Liběšice -> Slatiny -> Milíčeves -> Butoves -> Třtěnice -> Chomutice -> Obora -> cíl základní škola v Ostroměři